Verjaardag

Gisteren gebeurde het maar zo.
Weer een jaartje ouder :-)
Dat heb ik gevierd met mijn gezin, moeder, schoonouders en "klein omaatje" (= oma van Maarten)
Ik ben enorm verwend die dag. Zo kreeg ik diverse enveloppen met geld. Nieuwe planten plus een regenmeter.

En de meiden hadden tijdens de logeerpartij bij mijn moeder van alles gekocht en gemaakt. Zo hebben ze twee melkbekers mooi versierd.
Maar het allermooiste cadeau vond ik de stenen die ik van ze kreeg.
De stenen heeft mijn vader ooit verzameld. Onze meiden hebben er met verf mooie kunstwerkjes van gemaakt.
Een heel speciaal en bijzonder gaaf cadeau!

Fietspraatje

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe fiets en daar ben ik zeer zuinig op.
Dus worden de zware boodschappen nog altijd op mijn ouwe stalen ros gedaan. En als Bente naar de zwemles moet gaan we ook op mijn oude fiets want daar kan ze achterop.
Maar bij de ritjes op mijn nieuwe fiets had ik het idee dat er iets met mijn zadel aan de hand was.
Het zadel bewoog af en toe, en de zadelpen kraakte er driftig op los alsof er teveel gewicht op zat.
Lijkt me niet echt het geval ;-)

Omdat we vandaag toch in de buurt van de fietsenmaker waren stapte ik daar toch maar naar binnen met deze "rare" klachten.
De fietsenmaker maakte een proefritje en kwam tot de zelfde conclusie: dit is niet zoals het hoort.
Nu leek mij het een kwestie van wat schroefkes aandraaien ofzo en alles zou weer in orde zijn. Niets is minder waar.
Er is een soort lijm in de buis van het frame gespoten want soms komt daar wat ruimte in. De lijm moet uitharden en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
Mochten de klachten niet overgaan na deze "ingreep" dat moet ik terug met mijn fiets en krijg ik een nieuw frame!
En daar stond ik toch wel even van te kijken.

Dagje Den Haag

Photobucket

Dinsdag waren wij in Den Haag te vinden. Niet om het Nederlands Elftal te zien bij de Koningin, al hebben we wel beleefd gezwaaid naar de helikopters die overvlogen. "Zijn we in beeld? "
Wij begonnen ons dagje uit in Madurodam. Toen we binnenkwamen vond ik het maar een klein park maar dat viel reuze mee. Ondanks de "beperkte" ruimte viel er enorm veel te zien en te beleven.
Er waren ook diverse gebouwen waar je geld in een apparaat kon doen zodat er iets ging bewegen of iets uit kwam. Zoals (mini)Marsjes bij de Marsfabriek.
Wat voor extra hilariteit zorgde waren de roeken die op diverse gebouwen zaten. "Hahaha dat ziet er echt niet uit. Die vogel is bijna net zo groot als dat gebouw."

Photobucket

Aan het eind van de route pakte we nog een "Ik zie een BN-er" momentje. Bij het Madurodamoptreden van Golden Earing stond Dinand van Kane te kijken. Die keek de kunst af? ;-)
Na afloop aten we nog iets in het restaurant en gingen we met de tram (vonden de meiden ook reuze interessant) naar onze volgende bestemming.

En die volgende bestemming was Sea Life.
Vooral Paulien stond enorm te springen toen ze zag waar we naar toe gingen. "Oh dank je wel. Dank je wel".
Photobucket
Sea Life was leuk want we kregen veel informatie over de beesten die er rond zwommen.
Sea Life is ook betrekkelijk klein en dat is jammer. Ik vind Burgers Ocean in Arnhem dan eigenlijk mooier.
Ander puntje van kritiek was dat onze meiden een speurtocht meekregen waarvan de antwoorden nergens te vinden waren. Gemiste kans.
Ondanks dat hebben we ons prima vermaakt.

Photobucket

Toen we alles gezien hadden liepen we nog een stukje over het strand. Helaas begon het toen te regenen zodat we besloten weer richting huis te gaan.
Al met al was het een super dag daar in Den Haag.

Staartje

Photobucket

Zaterdag "vierden" wij het staartje van onze vakantie. Overdag hebben we niet zo heel veel gedaan vanwege de warmte. 's Avonds zijn we naar de dierentuin geweest want die was tot 21.00 uur open.
Het was leuk in de dierentuin want er konden vragen gesteld worden aan diverse dierverzorgers. Daar maakte Bente bij de bavianen flink gebruik van, ze vroeg de verzorgster bijna het hemd van het lijf.
En we mochten een kijkje nemen in de keuken waar al het voedsel voor de beesten wordt klaar gemaakt.
Kortom het was een mooie afsluiting van ons weekje in Drenthe.

Vandaag zijn we ook op stap geweest.
Nee, we stonden niet langs de grachten in Amsterdam om het Nederlands Elftal te zien.
Ook Dinand van Kane was niet naar de hoofdstad gegaan, want die kwamen wij vanmiddag tegen.
Waar?
Bij de Koningin om de hoek!
Dit log krijgt ook een staartje. Later vertel ik jullie meer over ons bezoekje aan Den Haag.
Bente had onderweg naar huis in ieder geval nog steeds de grootste lol. Zie hieronder.

Vakantie in Drenthe

Aangezien de vakantie veel sneller dan verwacht kwam had ik maar een aantal dingen op de planning staan.
Vanwege het warme weer bekeken we per dag wat we gingen doen. Uiteindelijk hebben we toch nog best veel gedaan, ondanks dat Schier (vanwege de hitte) geschrapt werd.
Zo zijn we dinsdag naar het Gevangenismuseum in Veenhuizen geweest.
Woensdagochtend gingen we naar het speelgoedmuseum in Roden. Waar de draaimolen speciaal voor onze meiden extra hard ging. Leuk!
En 's middags gingen we naar museummolen "De Wachter" in Zuidlaren waar ons van alles werd uitgelegd o.a. over het olie halen uit lijnzaad. Die dag sloten we af bij Poolshoogte, Maarten en de meiden durfden wel de uitkijktoren te beklimmen. Ik bleef dapper beneden ;-)

Donderdag waren we in zwembad de Leewal in Exloo te vinden en hebben we 's avonds een wandeling gemaakt over de hei bij Exloo.
Omdat Maarten flink verbrand was bij het zwembad besloten we vandaag het water te laten voor wat het is. We bezochten het Duitse veenmuseum vlak over de grens.
Om 16 uur zaten we in de bioscoop van Emmen en genoten we van de laatste Shrekfilm in 3D.
Nog twee dagen en dan zit de vakantie er weer op. Morgen doen we niet veel bijzonders want dan belooft het ook "lekker" warm te worden.

Koninklijke geit

Vandaag maakten we ons eerste uitstapje van onze vakantie.
We gingen naar de dierentuin in Nordhorn. Het is een kleine, leuke dierentuin die midden in een woonwijk ligt.
Onderstaande geit zagen we ook in deze dierentuin.
Nu niet denken dat het een "gewone huis tuin en keukengeit" is.
Dit is een beest met blauw bloed!
"Daahaag Uwe Koninklijke Hoog-geit", zei Bente tegen hem. En dat kon meneer geit wel waarderen ;-)

Vakantie

Donderdagmiddag begon de vakantie voor de meiden na een gezellige, leuke maar warme "Dobbeldag".
Vrijdagavond begon Maartens vakantie.
Vandaag zou Paulien gaan boerengolfen in Lievelde met Kids for Animals maar dat was vanwege het warme weer afgelast. Het zwembad bij een neef van Maarten waar we met z'n allen in hebben gezwommen maakte alles weer goed.

Rond 4 uur begon de lucht te betrekken en vond ik dat we snel naar huis moesten gaan. We waren goed en wel thuis toen het in de verte rommelde. Niet veel later kwam het met bakken uit de lucht.
Door deze plensbui is de temperatuur iets aangenamer. En dat is fijn want morgen gaan we op vakantie. Een weekje Drenthe in mijn moeders huis. Mijn moeder komt ondertussen op Stumpy passen dus dat is allemaal prettig geregeld.
Voor de vakantie staat weer genoeg op de planning: Drouwenerzand, dierentuin in Emmen en/of Nordhorn, dagje Schiermonnikoog, bezoekje bij opa en oma V., zwemmen in Exloo.
Kortom, wij komen onze tijd wel door :-)